Sunday, February 1, 2009

ADVENTURE BEGINS HERE...............

730.. Sumer peralatan khemah n masak kami dah kemas.. kul 8 start mendaki.. huhu.. berdebar2 rasernyer.. b4 nie pnh daki bukit jer.. nie kire 1st time laa gak ak daki gunung.. dahlaa stamina kureng.. maner xnyer, org jog, ak memonteng.. bukan sengajaer nak memontengkan diri, tp.. keadaan aki ak yg xbrape nak ok lagi..

ak, gombak n komeli mengetuai sesi warm up bagi mengelakkan sebarang kekejangan berlaku.. hehe(ayat nak skema).......

1,2,,3......8..... angkat kaki kanan goyang2.. hehehe...

bgus, adek2 nie,,.. ak wat mcm maner pon diorg tetp ikut.. hehhe..
malu mcik, nyah.. ekekekkek=D

kami dah pon selamat slmat smp d pintu gerbang gunung belumut.. hehehe.. baru pinti gerbang.. peluh pon segan2 nak kua lagik.. kan ak dah kater, kami nie memg fotogenik.. suker bergambar.. keskes=D... yg dak alip tu, bereng pkai suar tight, nak p daki pon pkai suar tight gak ker?? adeih.. fenin kpale ngan mamat sorang nie..huhuh
finally.. smp gak kami d check point pertama.. makan maser 1 jam gak laa... luper nak habaq kat kamu yang gunung nie tinggi nyer 1 km aras laut.. tp kalo daki, jaraknyer adalah 6 km p, n 6 km balik.. kire.. sum up = 12 km.. waaaaaaaahhhhhh... nak termuntah ak dengar..
otw p check poin xlaa adventure sgt.. juz pnat jer..nie.. mamat ank mama nie dah injurd.. actually bukan injurd juz kne gigit pacat jek.. hehehe.. kecoh laa lu bob..


kami meneruskan pendakian kami.. lepas dari checkpoint pertama, jalan dah agak mencabar.. dah nampak curam2 yg ader.. dan ak plak dah pasang niat xmau p g.kinabalu.. baru pasang niat.. niat nak p kk tu still ader lagik.. kiter tgok dulu mcm maner lpas nie..

ak dah xley nak senyum nie.. punyer laaa pnat.. huhuhu... dah laa curam 90 degree.. tali xder plak tu.. lutut ak dah mule longgar dah nie.. adeih=/.. klao mcm nie laa.. memg tobatlaa xmau p.. huhu

"abg yg kat blakang tu.. jauh lagi ker??" sy dah mcm nak pitam nie..
hhehe
budak bju merah nie pon nak interframe.. baik budak nie.. dye laa yg tolong bwkan beg ak.. xlarat weh nak bw smp ke puncak.. nnat ak upah laaa dye pape.. huhu..

patutlaa bag tu xjawab.. trang tang..tang.. dah tertulis.. lagi 3 km.. wallaande!!! tgok je ;aa muke ak tu,,.. dah mcm udang kne bakar.. nak senyum pon dah xtau lagik.. adeih.. mummy.. tulun..

tulun... ader sesaper nak dukung kan cik y x??
dye xlaa berat sgt.. 55 kg jer..

No comments:

Post a Comment