Tuesday, July 14, 2009

cinta = waiting 4 a bus... (i'm syes)

cinta nie samer jer dgn org yg sedang menunggu bas.. xkesah laa bas nak ke maner pon...=p

sebuah bas datg dan kamu pn berkata....
"alamak, penuh laa plak... xmau naik laaa.. ak naik next bus jelaa"
ok.. bas tpun berlalu pergi..

bas berikutnyer datg...
kamu melihat bas buruk..
"xmau naik laa, buruk laa.. wat malu jek.."

next bas pn lalu, nampk mcm cool jek.
"ok kot naik yg nie.."
tp sygnyer bas tu xprasan kan kamu n berlalu pergi...

bas yg keempat datg...
bas tu memg bgus, kosong..tp..syg.. xder aircond..
"alaaaa, xsejuk laa.. xmau naik laa.. panas.."
bas tpun berlalu pergi..

masa terus berlalu pergi..
dan kamu baru perasan yg kamu sudah terlambat tuk ke pejabat@kelas...

ketika bas kelima datg, kamu tanpa berfikir panjang, kamu terus menaiki bas tersebut..
setelah beberapa jam berlalu baru kamu perasan yg kamu salah bas..
bas tersebut xlalu d tempat yg kamu nak tujui...
dan...
kamu juga baru sedar yg kamu sudah byk menghabiskan masa begitu sahaja...

MORAL OF DA STORY....:
Kamu selalu impikan n menantikan pasangan yg ideal tuk jadi pasangan kamu....
padahal, tidak wujud pon 100% yg memenuhi ciri2 yg kite mau...
dan..
kamu juga bukan laa 100% ciri2 yg c dye impikan...
tidak ada salahnyer memiliki "pensyaratan" tuk calon....
tetapi...
xder salahnyer memberi kesempatan kepada yg berenti d depan kiter ( beri peluang tuk knal ati budi). tentunya hala tuju yg sama...

kemudian biler dah raser xsesuai, kamu tekan jelaa loceng dan keluar dgn sopan...
semuanya bergantung pada diri sendiri.. tepuk dad tny selera.. ok laaa dpd kamu kne berjlan kaki ke tempat yg kamu nak tujui..( dalam erti kate lain, kamu lalui liku2 idup nie keseorangan tanpa org dikasihi..)..

and.. one more...
kalo kamu terjumpa bas yg sesuai tuk kamu, beraircond, cantik, selesa..
why dun u struggle for it.. berusahalaa tuk mendapatkannya agar dapat memberi kesempatan pada kamu tuk duduk di dalam bas tersebut....

kerana , merupakan satu pemberian yg sangat berharga apabila mendapat apa yg kiter impikan..... tuk kamu serta c dia~

then, wat r u waiting for?? grab it.....

p/s= tgah sakit tengkuk nie.... adeih..... pnat menaip...


4 comments:

  1. Klu dapat bus double decker tue aper ek?? Gemok ea...?? x pun dpat BASikal, kena kayuh laju2 tau~

    ReplyDelete
  2. ayahpin si penjual mnyak wangiJuly 15, 2009 at 7:07 AM

    eh nyah...aku xstuju la ko smekn cinte ngan bus...analogy xsme taw...tp dlu aku ade kawan nme die BASri...die slalu je lewat gi skool sbb trlpas bas tp skng dh nk btunang dh nyah~~xseswai nyah ko smekn cinte ngan bas:D

    p/s:perfume aku xnk order ke nyah..?aku dh ade...nyah ble lgik...?

    ReplyDelete
  3. kalo dapt bas double decker tu maknernyer, kamu dapat pasangan yg badannyer duoble badan kamu... hahahah

    to ayah pin=
    hasut laa dak roy tu belikan perfume tuka k ea... hehehe

    ReplyDelete
  4. Bus skang dh mahal tambang dier...x sesuai bercinte ngan driver bus~

    ReplyDelete