Tuesday, May 12, 2009

saya tau.....


saya tau sy bayk lukekan ati ramai org... (sebab sy bergaul n berinteraksi ngan org,,.. kalo berinteraksi ngan monyet, memg sy byk lukekan ati monyet.. ehhe,,.. monyet ader ati ker???hehe>>>>>>waheda, serius laa cket.....<<<<<)..
sebelum sy berangkat ke tanah suci ( b4 niekan gune ak?? xpelaa.. "sy" sopan cket kot), sy menyusun 10 jari ( xcukup lagi tu, tp dah pepatah melayu kater 10 xkan nak lawan plak) untuk memohon kemaafan kepada kalian semua.. ak tau ak ader wat salah kat korg secara direct o indirect.. kompem!!!
so~
maafkan ea.. bukan sengaja.. biaselaa... biler syaitan dah menguasai minda,.... ak xpnah laa marah org smp dok herdik2 org, juz tercakap lepas jek.. mencarut jauh sekali.. setakat "sengal " tu selalu laa ak cakap.. "bodoh " pn ader laa gak.. "bengong" kalo dah geram to da max.. hehehe.. cakap "sardin" pon ader gak.. hati org kan, susah nak predict.. kiter wat lawak yg samer jek.. arini kiter wat lawak tu dye ok jek, soknyer kiter wat benda yg samer dye marah plak... btul laa kater DR FADZILLAH KAMSAH.. manusia nie cepat berubah.. hehehehe

bile ak terjumpe artikal yg kat bawah nie(older post) ... org pertama sekali yg terase waheda hasrin laa... memg ALLAH dah takdirkan ak tuk jumpe statement tu supaya ak sedar diri... hehehehhe..
ye...ye.. memg ak akui segala kesalahan ak..
maafkan ea~

ank ke-3 nie biasenyer "api".. ak pantang kalo org sebaye ngan ak mare membute tuli.. memg xboley trime laa.. lagi2 kalo mare tanpa bg salam dulu.. heheh... ak lekas jek melawan balik... pantang!! memg pantang!! so, dun ever2 try this at home.. hehe
tp skang.. ak cube menahan.... tahan.. tahan... dan tahan dpd terkentut... hehe.. nolaa.. tahan sifat marah.. control.. control...
nak tdo nnt bubu laa jadi tempat lepas geram ak.. ( now bubu, kaki sebelah dye hampir tercabut, kne jahit betulkan balik.. huhu)

......adeih..... nie nak lepas geram lagi ker nak mintak maaf....
ok2 sori...
actually nak mintak maaf..
mahal harge kemaafan bg waheda hasrin..
yup.. bg ak maaf tu memg mahal.. bukan maksud hati merendahkan nilainya.. kerana mahal itulaa sy meminta kemaafan dari anda semua agar ikhlas memberinya untuk ucapan n tutur kata yg menyakitkan ati... huhu

open ur mind and open ur heart with AL-QUR'AN...=)




boley laa pas nie sy pergi dengan aman...

pergi mengerjakan umrah...(*_*)

friends is like a...........











dunno how to describe it..................

nak cari kawan memg mudah..
tetapi nak cari sahabt.. 1 dalam 1000 pon lom tentu jumpe..=)

terpesona ngan statement pasal sahabat.. fren n so on..

very really interesting..
hayatilaa bersama..............................










Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa,
Kecuali diri sendiri..
Tetapi dalam kita bersendirian, kita beruntung kerana
Mempunyai seorang sahabat yang memahami kita…
Sebagaimana kita mengharapakan keiklasan dan kejujuran
Seorang sahabat, begitulah juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu.
Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita.
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya.
Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.
Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yg tidak ditepati.
Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita.
Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya…?
Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa… tetapi kita sering terlupa.
Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami
Yang selalu berada disisi pada waktu kita memerlukannya.
Dia mendengar luahan perasaan kita, segala rasa kecewa dan ketakutan.
Harapan dan impian juga kita luahkan.
Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah.
Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga
Kadang-kadang kita terlupa sahabat kita juga ada cerita
yg ingin dikongsi bersama kita.
Pernah kah kita memberi dia peluang untuk
menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya?
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita.
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?
Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah?
Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah…?
Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita..
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat
Kerana dia juga seorang manusia,
Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang,sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat..
Sebagai kekuatan…
Jadilah kita sahabatnya itu.
Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan…
Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan…
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan…
Kita tidak tahu…
Tetapi. jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita
akan tahu..



Alaaahai.. tomey nyer monyet 2 ekor nie..
but i never saw monkey like dat..hahha...

a pairs of monkey.. one look younger n the other one look old mcm pcik pn ader gak...=p

yg mude memapah yg tau.. hikhik



(back to our topic)
lain pula ngan sahabat baik....

Bukannya senang nak cari kawan yang baik.
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.
Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu
kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.
Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk
membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya
untuk berbuat kebaikan.
Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat dilu ahkan kepada kawan biasa.
Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya.
Kawan yan g baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik. Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.
Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.
Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah
seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada k awan baik kita.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita,
kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya . ...

.....dahulunya pnah gak ader bespren,3 tahun yg lepas.. selame setahun kami berkawan baik.. masing memg sekadar bersahabat baik tanpa ader memasang niat( ceyy, mcm nak ihram plak), untuk bercintan cintun.. c dara serik tuk bercinta lagi.... manakala c teruna belum d bukakn pintu ati tuk bercinta..... kire memg sesuai laa 2 org nie bersahabat baik.. hehehe
tp apekan daya.. hanya bertahan selama setahun jer... kerana masing2 xdapat menyorokkan perassan masing2 .. akhirnye ak d lamar oleh seseorg yg dahulunye berstatuskan "bespren" n berlagu temakn "teman tp mesra".... heehhe...
....... take time gak laa ak nak mengubat luke d hati nie.. dye bayk gak bg hint, tp ak wat2 xpaham jek.. hehehe.. saje nak uji , nak tgok sejauh maner tahap kesabaran dye..
ok laa, cabaran pertama dye lulus dgn jayanya...=)
rantai menjadi saksi cinta kami..(mak ai, ayat ko nyah, xtahan... hahaha.. waheda ker nie??)... nak tau lebey lanjut ker??
xperlu laaa kot.. kang korang termuntah plak ak dok berkarya jiwa cintan cintun nie.. hehehe

ntahlaaa.. malam nie, xtau laa naper tergerak nak tulis pasal KAWAN BAIK N FREN.....

=)

Sunday, May 10, 2009

preparation for Umrah

kursus umrah bersama pesrta umrah yg lain.. d taman dahlia Tampoi..

sumer yg p stok yg veteren laa.. hok mude kami2 nie jelaaa....

waktu pelepasan pon xsamer coz kami warge UTm bertolak 15 hb(sempena befday ak, hehe)... the rest bertolak 1 jun 09...

huuhu.. berdbar tau nak p tanah suci nie...
dye kne alami sendiri baru tau keadaan sebenar.. stakat amali n teori not enough for us to face the problem there..





B4 nie ader jer agen umrah bg ceramah kat kolej.. tp mcm xcukup .. thats why la kami p lagi di taman dahlia.. lagipn kat masjid taman dahlia diorg ader replika Kaabah.. so, nampak laa cket aper yg d perkatakan... huhhu..


nielaa sumer peserta UTM yg bakal mengerjakan umrah,.. lecturer pon ader tu.. cik mat n his wife..
cik y??? huhu.. xpayah laa cari.. coz dye laa yg capture gambar nie.. hehe

even ader fotographer tp kiter kne ketuk dye dulu baru nak jalan.. bler ak suh capture gambar, malu laa,, nant laa,.. eeii.. geram.. susah nau suh org, ak yg capture sendri.. nak cpture gambar pon malu ker?? ader gak spesis cmm nie ek??
igt d zaman millennium nie dah pupus.. huhu



comey x kucing nie???
comey kan?? sgt comey....
kalo nampak fara(adek), mau nyer dye dah terkam pluk2 n cium2 kucing nie..

dgn mate bulat, ekor panjang.. eee.. geram sgt... huhu


i lurve cat!!






mak ai.. aper nie?? virus ker?? ahahhha...

ak tau aper yg cuber d sampaikan..

dye suh mintak pendapat, "samer x muke kami???" hehehe

jgn mare ea soyed..

mate dah samer, misai pon same laa cket even misai soyed nie kontot cket.. yg slack nyer kucing nie xtunjukkan gigi dye.. kalo x memg dah serupe laa..

hekhekhek..